Tájékoztatjuk az "EU legislation on cookies" törvény értelmében, hogy az oldal kizárólag a működéséhez cookie-kat használhat, amely semmi személyes információt nem továbbít! 

Kecskeméti Fotókör

A képen azt is nézd, amit nem látsz!

Nagy Krisztián

1976-ban születtem Nagykőrösön, ahol jelenleg is élek családommal. 
A mindennapokban számítógépen húzom a vonalakat erősáramú tervrajzokon, aminek a kötöttsége pontosan az ellentéte a fényképezés szabadságának.

A fényképezés már gyerekkorom óta érdekel, de az akkori korban igencsak költséges volt a filmes fotográfia, így csak néhány családi nyaralás alkalmával tudtam fényképezni.
Igazán akkor kezdtem többet fotózni, amikor a digitális fényképezőgépek kezdtek betörni a mindennapokba, így megvettem az első 3 MPixeles kis fényképezőgépemet (2003). Autodidakta módon sajátítottam el a fényképezés tudományát. Rengeteg könyvet-, és az internetet bújva sikerült elérnem egy olyan szintre, hogy a digitális fényképeimmel eredményesen indultam neves fotópályázatokon is.

A digitális fotográfiából az analóg filmes világba a Kecskeméti Fotókör keretein belül csöppentem vissza, ahol nyári táborok alkalmával az archaikus technikák láttán kedvet kaptam a kipróbálásukhoz.
Itt fertőzött meg a kollódiumos nedves lemezes fényképezés – amit csak „messziről” figyeltem. Szerettem volna a magam erejéből, önállóan elsajátítani ezt a csodálatos technikát. Így 1.5-2 év alatt gyűjtöttem össze a munkafolyamathoz szükséges információkat és megépítettem első nagy fa kamerámat, majd elkészítettem első önálló kollódiumos fényképemet. Nem workshopokon, hanem saját erőből kezdtem ebbe a csodálatos világba.
A tanulás ideje alatt kezdett körvonalazódni egy új, könnyebben használható és több korrekciós beállítási lehetőséggel bíró kamera építése. Így a 2014-es év elején terveztem és készítettem egy második fényképezőgépet – amelyet úgy gondolom hosszútávra megfelelő lesz számomra.
A kollódiumos fényképezés így már több lett, mint „csak” fényképezés. Meg kellett hozzá tanulni egy pici kémiát, bánni a vegyszerekkel. Barkácsolni – asztalos famunkákat készíteni. Textilmunkát végezni – harmonikát hajtogatni. Számítógépen 3 dimenzióban tervezni. A nagyformátumú fényképezést elsajátítani, bánni a fényekkel és mindenekfelett a kollódiumos fényképezést gyakorolni.

Manapság foglalkoztatnak a papírképek is, így a kollódiummal készült üvegnegatívokról archaikus technikákkal készítek kontaktmásolatokat. Nemzetközi és hazai pályázaton is eredményesen szerepelnek az így készült fényképeim.
Mostanság azt vettem észre jobban érdekel az archaikus képkészítés, mint a digitális „valóság szkennelés”. Mindamellett tanfolyamokat tartok digitális fényképezés alapjaiból, vezetem a Kecskeméti Fotókört és járom azt az utat, ami a múltból ered és talán a jövőbe visz…

 

Elért eredmények:

2005. „Mindenki a saját keresztjét cipeli” Online fotópályázat III. helyezés
2009. Nagykőrös, „Anya gyermekével” pályázat II. helyezés
2009. Kecskeméti Fotókör kiállítás „Kicsi művészet”
2010. Első Kecskeméti Fotószalon kiállítás „Tanyavilág - Tél”, „Tanyavilág - Nyár”
2010. The Explorer magazin, WWF Magyarország pályázat I. helyezés és különdíj „Tanösvény”, „Csúszka”
2010. Kecskeméti Fotókör kiállítás „2in1”
2011. Museion No1 kiállítás „Első Kecskeméti Fotószalon” másodbemutató
2011. XVII. Alföldi fotószalon Kollekciós különdíj „Kockavilág 1-4”
2011. Kecskeméti Fotókör kiállítás „Hüje létra” – Kecskemét, Szentes, Kalocsa
2012. Museion No1 kiállítás „Hírös sorozatok”
2012. Szentes kiállítás „Szem” pályázat "Félelmeink"  (digit print)
2012. XVIII. Alföldi fotószalon elfogadott képek „Felfűzve”, „Másik Én” (digit print)
2012. Kőrösi képek pályázat (Nagykőrös) II. helyezés „Kékóra” (digit print)
2013. IV. Ágens Nemzetközi Digitális Fotópályázat „Kockavilág – Kiút” (digit print)
2013. V. Nemzetközi Fotópályázat Kiskunfélegyháza elfogadott kép „Orchidea” (digit print)
2013. Kecskeméti Fotókör kiállítás „Fénycsapdák”
2014. „Ezüstkép” önálló kiállítás kollódiumos nedves eljárással készült fényképekből
2014. „Újat régivel” Mai Manó ház kiállítás - „Titok az üvegben 1-5” képsorozat (Ambrotípia sorozat)
2014. XX. Alföldi Fotószalon kollekció különdíj „Dilemma” és „Ruha nélkül” (kollódium fekete alumíniumon)  
2014. „Alföldi kézműves fotográfiák” Szentes – „Orchidea”  „Bohóc”  „Festőnő”
2015. Kecskeméti Fotókör kiállítás „Fénycsapdák” - Kiskunfélegyháza
2016. XIV. "Csak tiszta forrásból" (Békéscsaba) fotópályázat elfogadott kép: "Szárnyak nélkül" (digit print)
2016. 4. Perlensis Fotószalon (Budapest) "Lány boával" (VanDyke print)- FIAP ezüst érem (FIAP 2016/145),
          "Ezüstlevelek I." (Cianotípia) elfogadott kép
2016. III. Múlt és jelen fotópályázat (Sopron) "Dandelion" - I. helyezés (VanDyke print),
          elfogadott képek: "Ezüstlevelek II." (VanDyke print), "Lány boával" (VanDyke print), "Abszurd" (digit print)
2016. Harmadik Kecskeméti Fotószalon elfogadott kép: "Titok az üvegben I-V."  (Ambrotípia sorozat)
2016. XXII. Alföldi Fotószalon (Szentes)  "Letaszítva" - Különdíj  (VanDyke print)
2016. 111. éves a Fridrich Fényírda emlékkiállítás (Szentes)
          elfogadott képek:  "A fiákeres" (Ferrotípia alumíniumon), "Báróúr" (Ambrotípia)
2017. XIX. Szentesi aktfotó biennálé
         elfogadott képek: Ezüstlevelek I. (színezett cianotípia), Ezüstlevelek II. (VanDyke print),
            
Lány boával (VanDyke print), Fény-játék (kollódiumos nedves eljárás fekete alumíniumon)
2017. XXIII. Alföldi Fotószalon (Szentes) három elfogadott kép: "Evolúció" (VanDyke print),
         "Szárnyvesztett" (VanDyke print), "Önarckép" (VanDyke print)
2018. XVI. „Csak tiszta forrásból…” (Békéscsaba) - Elfogadott kép: "Emlékek" (digitális fénykép)
2018. V. "Múlt és jelen" Fotópályázat (Sopron) "Evolúció" - II. helyezés (VanDyke print). Elfogadott képek: "Szárnyvesztett" (VanDyke print) és "Rend" (digitális)

2009-2014. Nagykőrös és környéke „Blenditák” Fotós Klub vezetése
2011. óta vezetem a Kecskeméti Fotókört.

 

Elérhetőségek:

http://nagykrisztian.hu

http://vizualcenter.hu

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Krisztián Nagy